Jak poprawić widoczność strony? Warto wypróbować PBN!

Szukasz aktualnej oferty linków kanonicznych? Idealnie trafiłeś! Wejdź na https://tinyurl.com/2yz28opg.

Żeby odbiorca odnalazł twoją działalność musisz nie tylko posiadać firmową stronę www, ale również zatroszczyć się o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony i to czy regularnie dodawane są do niej kolejne profesjonalne i przydatne dla użytkownika informacje. Lecz nie wolno także lekceważyć tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystywanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.

Private blog network – użyteczne jako element szerokiej strategii marketingowej

PBNy są prywatne, ponieważ są zakładane a następnie zarządzane przez jeden podmiot (najczęściej przez agencję SEO bądź większą agencję marketingową), który kontroluje jakość publikowanych tam tekstów. PBNy są zazwyczaj wykorzystywane jako część szerokiej strategii marketingowej, co trzeba silnie zaznaczyć, ponieważ najlepsze rezultaty ich wykorzystania zauważa się w stosunku do stron, które są odpowiednio zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci serwisów nie tylko pozwalają na pozyskanie dużej ilości linków przychodzących do strony, ale również na ich urozmaicenie, co jest pozytywnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za minus PBNów można uznać to, że ich utworzenie wymaga znacznych nakładów finansowych, a potem konieczne jest przeznaczenie wielu godzin na zachowanie ich w dobrej jakości.

Publikacje z linkiem kanonicznym oraz wizytówki NAP, czyli jak spożytkować możliwości PBN

PBNy doskonale zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można na nich zamieszczać tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To niejako każde miejsce online, gdzie zaprezentowane są istotne dane telekontaktowe firmy – jej pełna nazwa, telefon bądź adres e-mail i adres. Na przykład NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim też strona w mediach społecznościowych, profil w ogólnodostępnym katalogu biznesowym czy artykuł, pod którym dodano firmowe dane teleadresowe.

Kolejna interesująca metoda wykorzystania potencjału PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. To powtórna publikacja rzetelnych artykułów z dodaniem linku do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tej sytuacji algorytmy wyszukiwarek z reguły oceniają lepiej użyteczność pierwotnego artykułu, dlatego że natrafianie na linki do niego na rozmaitych blogach zewnętrznych rozumieją jako sygnał, iż pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane są warte przeczytania, przydatne informacje. Publikacje z canonicalem są najefektywniejsze przy tekstach z sektora YMYL, w którym istotne jest pozyskanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych przede wszystkim z medycyną, finansami oraz bieżącymi informacjami, doradztwem prawnym.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO