Kara dla webmasterów, czyli o filtrach od Google

Filtr od Google? – o co w ogóle chodzi??

Google dysponuje swoimi sposobami na ukaranie webmasterów, którzy stosują nieuczciwe praktyki. Nakłada filtry ręczne i automatyczne na strony, które nie stosują się do opracowanych przez firmę zasad pozycjonowania stron. Filtry ręczne nakładane są przez pracowników firmy, filtry algorytmiczne przez sam algorytm. Nakładane są one ze względu na stosowanie w pozycjonowaniu niedozwolonych metod.

Co mi zrobią, jak mnie złapią? – czyli o konsekwencjach filtrów Google

Strony, na które zostały nałożone filtry i bany Google odnotowują duży spadek w wynikach wyszukiwania. Za najpoważniejsze przekroczenia Google może ukarać całkowitym usunięciem z wyników wyszukiwania. Z reguły spotkać możemy jednak filtry od Google, które uniemożliwiają osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce lub które sprawiają, że treść strony nie zostaje indeksowana. Długość trwania kary jest zależna od jej rodzaju. Filtry ręczne nakładane są przeważnie na miesiąc, algorytmiczne do czasu aż roboty sieciowe znów odwiedzą naszą stronę. Oczywiście warunkiem zdjęcia filtrów w każdym z wymienionych przypadków jest dostosowanie strony do zasad opracowanych przez Google.