Potrzebujesz pomocy agencji SEO? Dobrze trafiłeś!
Przedsiębiorstwa oraz administratorzy portali internetowych, którzy marzą o tym, żeby dotrzeć do najlepszych pozycji w wyszukiwarce, mogą to uzyskać na co najmniej kilka sposobów. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to podjęcie działań samemu. Nie posiadając doświadczenia w kwestii SEO i nie obserwując systematycznie komunikatów o zmianach w algorytmie Google, ciężko działać prawidłowo i – kluczowe – skutecznie. Drugi sposób to zatrudnienie na etat specjalisty SEO, jednakże nie każda firma się na to decyduje z uwagi na budżet. Trzecia metoda to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Wydatki przeznaczone na zadania agencji SEO można dostosować do możliwości finansowych zlecającego. Zaletą kooperacji z agencją SEO jest to, że obok speców od SEO w pracują tam również eksperci od copywritingu, projektowania graficznego, kodowania oraz kampanii Google Ads, którzy służą merytorycznym wsparciem w tych kwestiach.
Postaw na doświadczoną i transparentną firmę SEO
Polskich agencji SEO jest sporo. Co wziąć pod uwagę podczas doboru firmy, która podniesie naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Zalecamy wybrać agencję, która istnieje na rynku od dłuższego czasu. Liczba agencji SEO, a także tych kreatywnych oraz reklamowych, z każdym rokiem rośnie, co nie zawsze niesie za sobą należytą jakość usług. Współpracując z firmą, która funkcjonuje od minimum dekady, można mieć zaufanie, że ma ona duże doświadczenie i może w każdej chwili zaprezentować pokaźne portfolio swoich uprzednich klientów. Agencje SEO nierzadko na swoich stronach publikują dział „Case study”. Przed sygnowaniem umowy powinno się przeanalizować opisy takich przypadków, aby samemu przekonać się, jakich wyników można oczekiwać po danej agencji, a także to z jakimi branżami pracowała oraz z jakimi trudnościami przyszło im się zmierzyć. Rzetelna agencja SEO to taka, która działa transparentnie: informuje o harmonogramie zadań na nadchodzące tygodnie, jak również przesyła sprawozdanie z przeprowadzonych działań i ich następstwa.
Następny istotny aspekt to personalizacja oferty i dostrojenie zakresu prac do potrzeb działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeśli agencja SEO na propozycję współpracy reaguje w ciągu 15 minut, a oferta wygląda jak gotowy szablon, należy traktować to jak sygnał ostrzegawczy. Po wysłaniu zapytania przedstawiciel doświadczonej agencji SEO powinien skontaktować się z zainteresowanym klientem, aby poprosić o dodatkowe dane o firmie, nieodzowne do przygotowania dla niej całościowej oferty. Chodzi o dane, których nie da się wyszperać na własną rękę w sieci, jak np. informacja o prowadzonych przedtem działaniach SEO czy o ważnych dla klienta artykułach albo usługach, które stara się wypromować.
Opłata za efekty – czy to korzystny model rozliczeń z agencją SEO?
Ostrożnie warto potraktować agencje SEO, które sugerują rodzaj umowy z zapłatą za wypracowany rezultat. W takim systemie rozliczenie odbywa się dopiero wtedy, gdy frazy kluczowe zdobędą wynegocjowane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do Top5 lub Top10). To nadal często spotykany model rozliczeń, aczkolwiek niesie ze sobą spore zagrożenie – można wszak osiągnąć natychmiastowe rezultaty przy pomocy łamania reguł określonych przez Google. Nieustannie modyfikowany algorytm także nie pomaga w spełnieniu obietnic złożonych klientowi, zatem solidna agencja SEO nigdy nie zapewnia zdobycia konkretnych efektów. Jeśli chodzi o cenę za działania firmy SEO, to z rzadka bywa ona stała – co do zasady w pierwszych miesiącach po zawarciu umowy konieczne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, aby przeprowadzić szczegółowy audyt SEO, a następnie wykonywać wszelkie wymienione w nim prace. W kolejnym okresie współpracy, jak witryna zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, koszty prac są znacznie niższe.
Siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]