Poznaj więcej szczegółów o pozycjonowaniu Krakow na ERROR
Znamy 3 kluczowe metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego rodzaju istotne jest połączenie słowa kluczowego z nazwą wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę przeważnie:
– miejscowość (przykładowo “gitarzysta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep komputerowy Polesie”)
– państwo (“producent słodyczy Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie sprawdzi się w stosunku do firm lokalnych, które kierują swoje usługi tylko do odbiorców rezydujących na tym samym obszarze. Ten sposób pozycjonowania jest wykorzystywana również wówczas, gdy firma ma mały budżet na promocję i nie ma możliwości konkurować na słowa kluczowe bez dopasowania miejscowego, np. zamiast “nauka gry na gitarze“, to “nauka gry na gitarze Kraków”.
Pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon
Dalszy model pozycjonowania to odpowiednie i wypróbowane rozwiązanie dla osób dysponujących niewielkim budżetem na reklamę. Za sprawą stosownego doboru fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z konkretna branżą, ale także koszty reklamy w Google Ads istotnie się obniżą. Pozycjonowanie na długi ogon to też znacznie mniejsza konkurencja. Ważne jest również to, iż coraz popularniejszy jest trend wpisywania uściślonych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– smartfon Huawei P8 czerwony,
– buty Adidas V racer białe sklep online,
– golarka Braun Seria 3 szara.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie istotne szczególnie dla sklepów internetowych. Za pomocą tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie bardzo szeroką ofertę towarów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w Google.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa specyficzną rolę przed cyklicznymi lub jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Matki, Święto Pracy czy Światowe Dni Młodzieży. Ten rodzaj pozycjonowania będzie wyjątkowo efektywny, jeśli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odkryta i wykorzystana ze stosownym wyprzedzeniem. Z reguły pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży turystycznej i gastronomicznej. W większości wypadków trzeba zacząć je na 8-10 tygodni przed ważnym wydarzeniem, ażeby wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową albo zmienioną treść witryny internetowej.
Siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]