Pawilony są pomocne w każdej firmie z branży handlowej. Stanowią uzupełnienie sklepu stacjonarnego albo też mogą być głównym miejscem sprzedaży. Szczególnie dobrze sprawdzają się podczas targów i podobnych wydarzeń, a prócz tego, dzięki łatwemu montażowi i mobilności, stosuje się je na przykład do handlu na sezonowych wyprzedażach czy w miejscowościach letniskowych. Aby pawilon handlowy dobrze pełnił swoje zadania, powinien być właściwie dobrany do potrzeb użytkownika. Na co więc zwracać uwagę przy jego doborze?
Pawilon handlowy – jak dobrać?
W ofercie producentów znajdziemy różne warianty mobilnych pawilonów handlowych. Każdy z nich można zaliczyć do jednej z dwóch grup – pawilonów namiotowych oraz ze sztywnymi ścianami. Te ostatnie wykonywane są na przykład z drewna bądź płyty obornickiej. Charakteryzują się względnie szybkim montażem, jednakże ich mobilność jest znacznie mniejsza niż pawilonów namiotowych. Są także od nich o wiele droższe, przez co zalecane są raczej do punktów stacjonarnych. Ponadto, mogą pełnić funkcję portierni, kas biletowych bądź kiosków.
Pawilon handlowy – kiedy warto go używać?
Jeżeli pawilon handlowy ma być raz za razem przestawiany lub priorytetem są dla nas koszty, najlepszym wyborem będzie pawilon namiot. Przeciwnie do popularnej opinii, tego rodzaju konstrukcje cechuje spora wytrzymałość, będąca rezultatem zastosowania do ich produkcji wysokiej klasy tworzyw. Zarówno rury, z których wyprodukowane są konstrukcje, jak i powłoki, są odporne na uszkodzenia mechaniczne oraz niekorzystne warunki atmosferyczne. To powoduje, że namiotowe pawilony handlowe, o ile będą odpowiednio konserwowane, posłużą wiele lat – także przy intensywnej eksploatacji.