Liderami w branży centrali telefonicznych są Platan, Slican i Panasonic, które posiadają bardzo duże doświadczenie w wytwarzaniu centrali telefonicznych oraz dużą różnorodność modeli tych urządzeń dla każdego przedsiębiorstwa.
Centrale telefoniczne – do czego służą?
Centralka telefoniczna to zespół urządzeń przeznaczony do łączenia abonentów w sieci telekomunikacyjnej na czas, w którym następuje wymiana informacji. Centrala telefoniczna pozwala zaoszczędzić więcej czasu osób dzwoniących, uprościć funkcjonowanie instytucji oraz w wielkim stopniu zmniejszyć ponoszone koszty. Każda centralka telefoniczna umożliwia przełączanie na numery wewnętrzne rozmów przychodzących, wykonywanie rozmów wewnątrz firmy bez żadnych kosztów (w obrębie centrali) oraz dyskryminację rozmów wychodzących polegających na odłączeniu wyjść na rozmowy miastowe, międzymiastowe i komórkowe. Centrala daje możliwość przyznania każdemu abonentowi wew. numeru dozwolonego, który pozwala na wykonywanie połączeń zewnętrznych. Posiada również taryfikację połączeń, które są zapisywane w pamięci centralki dzięki czemu mamy możliwość kontroli takich danych jak numer wewnętrzny i zewnętrzny, przybliżony koszt oraz godzina rozmowy.