Audyt SEO Kraków - poznaj więcej szczegółów o tej usłudze.
Audyt – cytując internetowe wydanie Słownika Języka Polskiego PWN – oznacza sprawdzenie przedsiębiorstwa, firmy bądź spółki pod kątem licznych obszarów, m.in organizacyjnych i finansowych, a także ocenę możliwości dalszego rozwoju. Czym, mając na uwadze powyższą definicję, jest więc audyt SEO? Jest to gruntowna analiza strony www, sprawdzająca przeróżne jej aspekty, jak tytuły i opisy meta, szybkość ładowania się witryny, strukturę nagłówków, kod strony i wiele mniej i bardziej znaczących elementów. Prócz samego zestawienia nieprawidłowości i błędów, w rzetelnym audycie SEO powinny znaleźć się również wskazówki co do rozwiązania odnalezionych problemów.
Audyt SEO analizuje stronę www pod kątem zgodności ze standardami W3C, treści na stronie, użyteczności, jak również poprawności kodu. Poza tym sprawdzane jest również, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Mówiąc krótko, audyt SEO zleca się agencji, żeby wskazała ona wszystkie nieprawidłowości na stronie oraz – co istotne – zaleciła rozwiązania, które pozwolą je naprawić.
Bezpłatny audyt SEO nie wykryje wszystkich błędów na stronie
W sieci można znaleźć sporo narzędzi oraz stron, z wykorzystaniem których można w mgnieniu oka i bez ponoszenia żadnych kosztów przeprowadzić audyt SEO strony www. Plusy tej opcji? Cena i szybkość. Argumenty przeciw? Długo by wymieniać. Bezpłatne narzędzia bądź też dema z niewielką liczbą funkcji, są bardzo niedoskonałe. Jeżeli już dostrzegą jakieś nieprawidłowości na stronie, to na pewno nie wszystkie. Wiele błędów (przykładowo w kodzie) zauważyć można tylko w czasie analizy dokonanej przez człowieka, a nie oprogramowanie.
Na audyt SEO przeprowadzany przez agencję czeka się na ogół od kilku dni do ok 30 dni. Okres na przygotowanie analizy powinien zostać wyznaczony w umowie podpisanej z agencją, która zadeklarowała, iż go zrealizuje. Audyt płatny umożliwia wykrycie wszystkich istotnych błędów występujących na stronie. Jeżeli strona była uruchomiona na platformie pokroju Magento czy Shoper albo na otwartym szablonie, to rzeczy do poprawy może być wiele. Kiedy strona wolno się wczytuje i nie ma praktycznie żadnej widoczności na najważniejsze dla klienta frazy, to także są to znaki, że zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu będzie świetnym rozwiązaniem.
SEO audyt – co wykaże, jeżeli będzie wykonany uważnie
Poprawnie wykonany audyt SEO może odkryć wiele błędów witryny, w szczególności:
- powolne ładowanie się strony w wersji mobilnej i desktopowej,
- błędy w wersji mobilnej strony, np. nieprawidłowe wyświetlanie się różnych elementów,
- nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
- nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
- problemy z dostępem do witryny dla robotów,
- przyczyny niskiej widoczności strony na słowa kluczowe,
- brak bądź nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
- brak tytułów i opisów meta,
- słaba jakość treści na stronie,
- poprawność kodu witryny,
- faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
- brak albo niewłaściwa integracja z narzędziami Google (np. Google Analytics)
.
Siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]