Nie daj się banom i filtrom Google

Prowadzenie prężnej strony online obliguje do jej sprawnego rozmieszczania w wyszukiwarkach, żeby była widoczna dla internautów i miała niezachwianą rangę. Bany i filtry Google mogą być nałożone na portal, kiedy firmowa strategia wywołuje pogwałcenie norm uczciwej konkurencji. Przekonajmy się, jakie działania podjąć, kiedy zajdą tego typu okoliczności.

Bany i filtry Google – jak wpływają na wyszukiwanie strony?

Ban od Google stanowi najsurowszy sposób kary, który może dotknąć witrynę www. Jest to bezwzględne zlikwidowanie jej z rezultatów przeglądarki Google, co w gruncie rzeczy poważnie komplikuje funkcjonowanie interesu. Zwróćmy uwagę na to, że 90% odbiorców używa Google, więc po zbanowaniu strony ilość naszych gości błyskawicznie spadnie. Natomiast zastosowanie filtra obniża położenie witryny w wynikach wyszukiwarki, co też negatywnie wpływa na klikalność portalu. Istnieją nakładane bezpośrednio przez pracowników Google filtry ręczne, a także zakładane samoczynnie przez profesjonalne oprogramowanie filtry algorytmiczne.

Jak poradzić sobie z banem i filtrem Google?

Należy podkreślić, że bany i filtry Google narzucane są na przykład za stosowanie ogromnej ilości odsyłaczy promujących naszą witrynę www lub stosowanie tzw. spamu w celu jej pozycjonowania. Aby wyeliminować ban od Google należy uprzednio zweryfikować jego powód. Pamiętajmy, żeby zaangażować w tym celu profesjonalną firmę SEO, która kompleksowo rozprawi się z kłopotem. Procedura może jednak przeciągać się aż pół roku, trzeba więc uzbroić się w cierpliwość.